NASZE SPECJALIZACJE
OBSŁUGA ZARZĄDCÓW NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNYCH
Przygotowanie umów najmu, dzierżawy, użyczenia, aneksów do umów i porozumień,
Negocjowanie warunków z podmiotami korzystającymi z lokali,
Reprezentacja wynajmujących we wszystkich rodzajach sporów sądowych i pozasądowych,
Ustanawianie zabezpieczeń umownych,
Windykacja należności,
Bieżąca kompleksowa obsługa prawna
OBSŁUGA WSPÓLNOT I SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWYCH
Reprezentowanie wspólnot mieszkaniowych w postępowaniach sądowych, administracyjnych i sądowo administracyjnych, w tym w zakresie dochodzenia roszczeń należnych wspólnotom,
Pomoc w przygotowaniu umów najmu i dzierżawy lokali komercyjnych, umów o roboty budowlane z wykonawcami, umów dotyczących obsługi eksploatacyjnej nieruchomości itp.,
Dochodzenie roszczeń wynikających z rękojmi, gwarancji,
Windykacja należności od członków wspólnoty oraz najemców powierzchni w budynkach wspólnoty,
Usługi kompleksowego doradztwa prawnego w zakresie zarządzania nieruchomościami,
Przygotowanie projektów uchwał,
Przygotowywanie pism i opinii prawnych.
OBSŁUGA CZYNNOŚCI OBROTU NIERUCHOMOŚCIAMI
Pomoc prawna przy zabezpieczaniu transakcji nabycia nieruchomości,
Negocjowanie warunków transakcji obejmujących nieruchomości na wszystkich etapach,
Obsługa prawna przy ustanawianiu i znoszeniu obciążeń nieruchomości, w tym ograniczonych praw rzeczowych,
Reprezentacja w postępowaniach eksmisyjnych, posesoryjnych i innych związanych z nieruchomościami,
Prowadzenie postępowań wieczysto księgowych
INNE
Pomoc w realizacji roszczeń o zwrot nieruchomości,
Zniesienia współwłasności,
Prowadzenie postępowań o zasiedzenie nieruchomości uzgodnienie treści księgi wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym, podwójnego hipotekowania nieruchomości,
Dochodzenie roszczeń związanych z wywłaszczeniem nieruchomości,
Prowadzenie postępowań o ustanowienie i zniesienie służebności,
Dochodzenie wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z nieruchomości.
Rozporządzenie 2016/679, znane jako RODO, mimo że nie rewolucjonizuje dotychczasowych przepisów o ochronie danych osobowych, wprowadza wiele nowych
pojęć i obowiązków. Od połowy 2018 roku pojawiło się wiele materiałów na oficjalnej stronie Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) wytyczające urzędową
interpretację RODO w sposób bardzo restrykcyjny. Jedną z najważniejszych kwestii jest obowiązek prowadzenia rejestru przetwarzania danych osobowych,
od którego niewiele podmiotów może się uwolnić.
W związku z powyższym przygotowaliśmy kompleksową ofertę stałej obsługi jako zewnętrzny Inspektor Ochrony Danych Osobowych IODO, w ramach tego zapewniamy:
- dostosowanie obecnych zabezpieczeń i procedur do przepisów obowiązujących – audyt wdrożeniowy,
- opracowanie dokumentacji, pism i polityki bezpieczeństwa,
- oficjalne zgłoszenie Nas jako zewnętrznego Inspektora do UODO,
- cykliczne audyty sprawdzające jakość bezpieczeństwa danych, wraz z rekomendacjami,
- szkolenia w zakresie ochrony danych osobowych, sposobów zabezpieczeń,
- regulacja prawna monitoringów wizyjnych,
- stała opieka w zakresie kontaktu z UODO, pracownikami i osobami, których dane dotyczą,
- prowadzenie rejestru przetwarzania danych osobowych,
- analiza ryzyka naruszenia danych osobowych,
- każdorazowe wdrożenie nowych pracowników do pracy z danymi osobowymi,
- każdorazowa ewaluacja nowych wspólnot i spółdzielni pod kątem spójności z polityką bezpieczeństwa,
- bieżące doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych, stosowanych zabezpieczeń i procedur, a przede wszystkim minimalizowania przetwarzania tych danych.
Niespełnienie wymogów Rozporządzenia i wytycznych może skutkować nałożeniem przez UODO dotkliwych kar finansowych z maksymalną granicą 20 mln euro lub 4% rocznego obrotu.
Jednocześnie narażają się Państwo na powództwo cywilne ze strony osób, których dane dotyczą. Proponowany zakres usługi wychodzi naprzeciw urzędowym wymogom i zapewnia
skuteczną obronę w razie roszczeń cywilno-prawnych z tego tytułu. Dla Państwa oznacza to również oszczędność czasu, który należy poświęcić na zapoznanie się z przepisami,
wykładnią, śledzeniem zmian w interpretacji i orzecznictwie oraz bieżący nadzór nad czynnościami przetwarzania danych osobowych.
Powyższe obowiązki powinny być wypełniane już od maja 2018 r.
Zachowanie płynności finansowej jest bardzo ważną kwestią w każdej działalności. Dlatego do ściągania zadłużeń i zabezpieczania wierzytelności
stosujemy wiele prawem przewidzianych narzędzi. Dzięki wieloletniej praktyce, postępowania prowadzone przez Nas trwają krótko i są bardzo skuteczne.
W ramach obsługi wierzytelności oferujemy m.in.:
- postępowanie upominawcze i nakazowe,
- egzekucja należności po wyroku,
- ściganie dłużników w Polsce i UE.
Nasze działania na rynku artystycznym, rynku mediów, prawa prasowego, autorskiego, obsługi wernisaży, artystów, projektantów mody,
agencji reklamowych i wszelkich działań dotyczących tzw. prawa rynku sztuki trwają prawie 10 lat.
Prawo prasowe:
• zagadnienia autoryzacji, krytyki prasowej, odmowa udzielenia informacji, prawo do informacji, sprostowanie i inne
Produkcja filmowa
• aspekty prawne, gospodarcze i biznesowe
• Obsługa wszystkich czynności twórczych, organizacyjnych, ekonomicznych, prawnych i technicznych, prowadzących do wytworzenia filmu w postaci kopii wzorcowej,
w tym preprodukcja, produkcja i postprodukcja
• Obsługa innych obszarów kinematografii obejmujących twórczość filmową: usługi filmowe, dystrybucję, rozpowszechnianie filmów, w tym działalność kin,
upowszechnianie kultury filmowej, promocję polskiej twórczości filmowej oraz gromadzenie, ochronę i upowszechnianie zasobów sztuki filmowej
Prawo fotograficzne
• Zezwolenie na publikacje wizerunku, zezwolenie na publikacje wizerunku z wynagrodzeniem , umowa licencyjna na wykorzystanie zdjęć na portalu internetowym ,
umowa z modelką o pozowanie , umowa o świadczenie usługi dokumentacji fotograficznej i inne
Inne zakresy prawa sztuki
• Pełna obsługa prawna: dealerów, galerii, muzeów, rzeczoznawców, artystów i innych profesjonalistów rynku sztuki w związku z obrotem dziełami sztuki, w tym przesyłek,
porozumień dotyczących współwłasności, wystaw, zakupów, sprzedaży i transakcji finansowych
• Opieka prawna nad instytucjami kultury i sztuki, prywatnymi inwestorami
• Reprezentacja i obsługa kolekcjonerów w zakresie poświadczania autentyczności i wyceny dzieł sztuki
• Reprezentowane marszandów w związku z pośrednictwem i sprzedażą dzieł sztuki
• Zagadnienia dotyczące ubezpieczenia dzieł sztuki w zbiorach prywatnych
• Dzieła sztuki w systemie podatkowym
• Zagadnienia prawa celnego
• Doradztwo inwestycyjne: dzieła sztuki, luksusowe wina, zabytkowe instrumenty muzyczne, diamenty, rynek aut zabytkowych
• Zagadnienia dotyczące ochrony i bezpieczeństwa muzeów
• Zagadnienia dotyczące ochrony i bezpieczeństwa zabytków
• Zagadnienia prawne dotyczące rewitalizacji i ochrony dóbr kultury oraz zabytków sztuki
• Prawo autorskie i prawa pokrewne
• Zagadnienia dotyczące prawa mody
• Zagadnienia dotyczące prawa muzyki
• Reprezentacja przed Sądem i innymi instytucjami
• Windykacja należności przedsądowa i sądowa
Kompleksowa obsługa Zamawiających i Oferentów/Wykonawców w pełnym zakresie procedury zamówieniowej na podstawie Ustawy o PZP. Kilkunastoletnie doświadczenie w strukturach administracji publicznej działu zamówień publicznych gwarantuje najwyższy poziom merytoryczny.
Zakładanie i obsługa prawno-formalna fundacji oraz stowarzyszeń.
Przygotowanie kompletnej dokumentacji do projektów dofinansowanych z EFRR, EFS, Interreg i innych:
- Biznes plany, studia wykonalności,
- Analizy finansowe projektów inwestycyjnych,
- Programy rewitalizacji i inne dokumenty strategiczne.